آیا می توان همزمان دو یا چند زبان برنامه نویسی یاد گرفت؟

یادگیری همزمان دو زبان برنامه نویسی | Learn Two Languages At The Same Time

درخواست مشاوره

حتما این را می دانید که در هر زمینه ای مشغول به کار و فعالیت هستید داشتن دانش وسیع تر و علم بیشتر باعث می شود تا بتوانید برای مسائل و چالش هایی که با آنها روبرو می شوید راه حل بهتر و خلاقانه تری پیدا کنید.

داشتن دانش وسیع تر و شناخت ابزارهای مختلف، باعث می شود تا بتوانید پروژه های پیچیده تری را انجام دهید و سریعتر پیشرفت کنید.

برنامه نویسی هم مثل تمام رشته ها و مشاغل دنیا از این قاعده مستثنی نیست. شما اگر بیش از یک زبان برنامه نویسی بلد باشید قطعا می توانید پروژه های بیشتر و متنوع تری را انجام دهید و موقعیت های شغلی بهتری داشته باشید.

اما به نظر شما آیا کار درستی است که به صورت همزمان دو یا چند زبان برنامه نویسی را یاد گرفت؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

مزایای یادگیری دو زبان برنامه نویسی به طور همزمان | benefits of Learning Two Languages At The Same Time
مزایای یادگیری دو زبان برنامه نویسی به طور همزمان

مزایای یادگیری دو یا چند زبان برنامه نویسی به طور همزمان

این موارد جزو اصلی ترین مزایای یادگیری دو یا چند زبان برنامه نویسی به صورت همزمان هستند، که احتمالا حتی برنامه نویسان تازه کار هم با این مسائل آشنایی دارند:

  • می توانید برای موقعیت های شغلی بیشتری اقدام کنید و تنوع کاری و حق انتخابتان را بالا ببرید.
  • متناسب با نیاز پروژه می توانید بهترین گزینه را از بین زبان هایی که بلد هستید انتخاب کنید. به عنوان مثال ساخت یک اپلیکیشن اندروید در مقابل ساخت یک وبسایت.
  • می توانید از چند زبان برنامه نویسی در یک پروژه به طور همزمان استفاده کنید و برنامه ای جامع تر و اصطلاحا داینامیک تر ایجاد کنید.
  • اگر هم که ترکیب زبان های مناسبی را برای آموختن انتخاب کرده باشید می توانید برای عنوان شغلی فول استک دولوپر (full stack developer) اقدام کنید.

به دلیل چنین مزایایی است که معمولا برنامه نویس های جوان و تازه کار به این فکر می افتند که آیا می شود دو زبان برنامه نویسی را به طور همزمان یاد گرفت؟

پاسخ دادن به این سوال کمی پیچیده است و باید با احتیاط به آن جواب داد! شاید بهترین پاسخ “بله و خیر” به طور همزمان باشد یا حتی “بله ولی با احتیاط” که در ادامه بیشتر به بررسی آن می پردازیم.

یادگیری همزمان دو زبان برنامه نویسی برای تازه کاران | Learning Two Languages At The Same Time for beginners
یادگیری همزمان دو زبان برنامه نویسی برای تازه کاران

آیا برنامه نویس های تازه کار می توانند همزمان دو زبان را یاد بگیرند؟

اگر شما یک برنامه نویس تازه کار هستید و هدفتان این است که به یک سازنده اپلیکیشن یا وب سایت تبدیل شوید حتما از دوستان برنامه نویس کهنه کارتان شنیده اید که برای دستیابی به چنین آرزویی باید به چندین زبان برنامه نویسی مسلط باشید. آنها احتمالا به شما گفته اند که فقط افرادی به این هدف رسیدند که چنین خصوصیاتی داشتند.

در این وضعیت شما ممکن است اضطراب تمام وجودتان را بگیرد و فکر کنید چیزی بلد نیستید و برای رسیدن به اهدافتان بسیار عقب هستید؛ و در پی آن این سوال را از خودتان بپرسید که آیا لازم است تلاش و آموزشتان را دو چندان کنید؟

قبل از آنکه هر تصمیمی بگیرید و همزمان در دو کلاس مختلف برنامه نویسی ثبت نام کنید اجازه دهید چند واقعیت را با هم بررسی کنیم:

          یادگیری اولین زبان برنامه نویسی اصلا ساده نیست. شما باید همزمان مهارت های زیادی را مثل سینتکس، ساختارهای زبان برنامه نویسی و مهارت حل مشکل را یاد بگیرید.

          از آنجایی که هر زبان برنامه نویسی، سینتکس و روش های حل مشکل خود را دارد، یادگیری همزمان دو زبان، تمامی این مراحل را برای شما 2 برابر خواهد کرد و موضوع کمی پیچیده می شود و احتمالا بازدهی شما پایین می آید.

          موضوع مهم دیگر، واقع بین بودن در رابطه با توانایی های خودتان است. شما زمان، انرژی و توان یادگیری محدودی دارید و با در نظر گرفتن محدودیت ها و خصوصیت های شخصی خود باید دست به چنین کاری بزنید. این موضوع را هم در نظر بگیرید که در راه یادگیری هر زبان برنامه نویسی، نا امیدی های زیادی سراغ شما می آید که با یادگیری دو زبان، شما نا امیدی های بیشتری را تجربه می کنید و این موضوع نه تنها بازدهی شما را پایین می آورد بلکه ممکن است باعث دلسردی و توقف تلاش شما شود.

تمام این موارد در کنار هم به ما می گوید که بهتر است که برای شروع برنامه نویسی فقط سراغ یک زبان برنامه نویسی برویم و همه ی توان و انرژی خودمان را برای یادگیری کامل یک زبان برنامه نویسی صرف کنیم.

به عنوان مثال یادگیری زبانی مثل پایتون یا روبی می تواند به شما همه زیر و بم های برنامه نویس شدن را بیاموزد و بعد از یادگیری یکی از آنها می توانید به  سراغ زبان هایی مثل سوئیفت بروید که برای ساخت اپلیکیشن استفاده می شود.

یادگیری همزمان دو زبان برنامه نویسی برای حرفه ای ها | Learning Two Languages At The Same Time for advanced
یادگیری همزمان دو زبان برنامه نویسی برای حرفه ای ها

برنامه نویس های حرفه ای تر چطور؟ آیا آنها می توانند همزمان دو زبان برنامه نویسی را بیاموزند؟

در مورد آن دسته از برنامه نویسانی که اولین زبان برنامه نویسی خود را به خوبی آموخته اند و در حال ساختن یک رزومه کاری خوب برای خودشان هستند، پاسخ به این سوال کمی متفاوت است.

در واقع شرکت های بزرگ همیشه به دنبال برنامه نویس هایی هستند که به بیش از دو زبان برنامه نویسی تسلط داشته باشند. دلیل این موضوع هم این است که بهتر است به جای تیم بزرگی از برنامه نویسان که هر کدام فقط در یک زمینه خاص مهارت دارند، از تیمی کوچک تر استفاده شود تا محصول نهایی با هماهنگی بیشتری بین زبان های مختلف، طراحی و اجرا شده باشد.

در ادامه با هم به بررسی مواردی می پردازیم که مناسب بودن این موضوع برای برنامه نویسان حرفه ای تر را بهتر درک کنیم:

  • از آنجایی که با مباحث اولیه برنامه نویسی به طور کامل آشنا هستند، برای یادگیری زبانهای جدید فقط کافی است خصوصیات منحصر به فرد آن زبان را بیاموزند.
  • برنامه نویس های حرفه ای در مقابل برنامه نویسان تازه کار نسبت به توانایی های خود در یادگیری آگاهی بیشتری دارند. این موضوع به ایجاد یک برنامه منظم برای یادگیری بیشتر، کمک بزرگی می کند. حتی این موضوع که از کجا یاد بگیرند یا سوالاتشان را در کجا مطرح کنند هم به خوبی می دانند و کارشان ساده تر است.

 در سال های اخیر توقع صنعت ها از زبان های برنامه نویسی بیشتر شده است و تغییرات زیادی در حال رخ دادن است. تسلط به چند زبان برنامه نویسی این امکان را به برنامه نویس ها می دهد تا به سادگی بین زبان ها و قابلیت های جدید در گذر باشند و بهترین شرایط را برای محصول مورد نظر ایجاد کنند. همانطور که گفتیم یادگیری زبان های بیشتر به شما کمک می کند بهترین زبان را برای پروژه های مختلف خود انتخاب کنید.

حتما دلیلی وجود دارد که اغلب برنامه نویس های موفق با عنوان “مهندس نرم افزار” شناخته می شوند و نه برنامه نویس یک زبان خاص! این موضوع به آن معنا است که آنها توانایی های بیشتری دارند و همیشه شرکت های بزرگ به دنبال چنین افرادی هستند.

به عنوان یک برنامه نویس هدف شما باید یادگیری هر چه بیشتر زبان های برنامه نویسی و تبدیل شدن به “مهندس نرم افزار” باشد. در این مسیر، یادگیری دو زبان به طور همزمان به شما سرعت می بخشد تا هر چه زودتر بتوانید به جایگاه مورد نظرتان برسید.

در نهایت چه برنامه نویس حرفه ای هستید، چه برنامه نویس تازه کار، باید برای شروع برنامه نویسی و یادگیری، از موسسات معتبر و توانمند کمک بگیرید.

ما در مجموعه ی مپصا اچ آر برای شما دوره های آموزش برنامه نویسی را با بهترین متدها برگزار می کنیم. مپصا اچ آر با تکیه بر تجربه ی چندین ساله در این حوزه و منتورهای مجرب و متخصص، بوت کمپ های برنامه نویسی متعددی را برگزار می کند که شما می توانید با توجه به نیاز و علاقه تان یک یا چند گزینه را انتخاب کنید و یادگیری را شروع کنید. بوت کمپ جاوا اسپرینگ و ماشین لرنینگ از جمله بوت کمپ های متنوع این مجموعه هستند.

شما پس از گذراندن دوره های فشرده و تخصصی برنامه نویسی گواهینامه ی معتبر مپصا اچ آر دریافت می کنید و به شرکت های معتبر که در حال استخدام برنامه نویس هستند معرفی می شوید.

منبع: sololearn| fluentin3months

مقالات مرتبط

کاور بلاگ _tailwind چیست
Tailwind CSS یک ابزار قدرتمند و مدرن است که به توسعه‌دهندگان وب امکان می‌دهد به سرعت و با کارآیی بالا، وبسایت‌ها و برنامه‌های وب را طراحی و پیاده‌سازی کنند. این فریمورک بر اساس ایده‌آل‌هایی از جمله اصول Atomic CSS و Utility-first طراحی شده و کمک می‌کند تا با استفاده از کلاس‌های تعریف شده، به سرعت و با دقت بالا، ویژگی‌های ظاهری و تغییرات استایلی را در صفحات وب خود اعمال کنید. در این مقاله، به بررسی اصول، ویژگی‌ها و کاربردهای Tailwind CSS پرداخته خواهد شد و با مزایا و چگونگی استفاده از آن آشنا می‌شوید.
کاور بلاگ _ant design چیست
در دهه گذشته، با پیشرفت سریع تکنولوژی و توسعه نرم‌افزارها، طراحی و تجربه کاربری به یکی از ارکان اساسی توسعه وب تبدیل شده است. یکی از چالش‌های مهم در این زمینه، ایجاد رابط‌های کاربری زیبا، کارآمد و قابل اطمینان است. Ant Design به عنوان یک چارچوب طراحی سیستمی بر پایه React و Angular، به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا به سرعت و با کیفیت به ساخت رابط‌های کاربری حرفه‌ای بپردازند. در این مقاله، به بررسی اجمالی از Ant Design و ویژگی‌ها، مزایا و کاربردهای آن خواهیم پرداخت.
کاوربلاگ_ Micro Frontends چیست؟
Micro Frontends یک رویکرد نوظهور در توسعه وب است که به منظور بهبود قابلیت انعطاف و مدیریت پروژه‌های وب توسط تیم‌های مختلف توسعه دهنده طراحی شده است. به کمک این مفهوم می‌توان شکاف بین توسعه میکروسرویس‌های پشت سرور و رابط کاربری را کاهش داد. همچنین به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا بخش‌های جداگانه از یک وب‌اپلیکیشن را به عنوان میکروفرندانت‌ها مدیریت و ادغام کنند. در این مقاله، ما به بررسی اصول و مزایای Micro Frontends خواهیم پرداخت و چگونگی پیاده‌سازی آن در پروژه‌های واقعی را بررسی خواهیم کرد.
کاوربلاگ_ طراحی محصول چیست؟
طراحی محصول به عنوان یک عامل مهم در توسعه و پیشرفت صنایع و بازارهای جهانی شناخته می‌شود. این حوزه هنر و علم، فرآیندی گسترده و چندجانبه است که با بهره‌گیری از دانش‌های مختلف از جمله مهندسی، طراحی صنعتی، روانشناسی مصرف‌کننده و فناوری، به ایجاد محصولاتی نوآورانه و عملی می‌پردازد.
کاور بلاگ _نقشه راه بک اند
در دهه اخیر، توسعه وب به سرعت گسترش یافته و باعث شده است که تعداد زیادی از افراد به دنبال فرصت‌های یادگیری و بهبود مهارت‌های خود در زمینه‌های بک‌اند (Backend) و فرانت‌اند (Frontend) باشند. اگرچه یادگیری بک‌اند امور مربوط به سمت سرور و پردازش داده‌ها را در بر می‌گیرد، اما تأثیر فرانت‌اند به عنوان واسط کاربری نقش بسیار مهمی در تجربه کاربری و تعامل با کاربران دارد. در این مقاله به بررسی "نقشه راه یادگیری بک‌اند" و همچنین چگونگی ارتقاء مهارت‌های بک‌اند در کنار فهم عمیقی از فرانت‌اند می‌پردازد. این نقشه راه نه تنها به توسعه‌دهندگان حرفه‌ای امکان پیشرفت و تخصص در بخش بک‌اند را فراهم می‌آورد، بلکه به تازه‌واردان نیز راهنمایی جامعی برای شروع و تسلط بر این دو زمینه اصلی توسعه وب ارائه می‌دهد.
کاور بلاگ_ nest.js چیست
توسعه وب به سرعت در حال تحول است و فریم‌ورک‌ها و ابزارهای جدیدی برای تسهیل فرآیند توسعه نرم‌افزارهای وب ارائه شده‌اند. یکی از این فریم‌ورک‌های نسل جدید که توانسته است جذابیت بسیاری از توسعه‌دهندگان را به خود جلب کند، Nest.js است. Nest.js یک فریم‌ورک توسعه نرم‌افزارهای وب بر پایه‌ Node.js است که با استفاده از مفهومی به نام "وابستگی‌های تزریقی" (Dependency Injection) و الهام گرفته از Angular، توسعه ساختاری سازمان‌یافته و مدیریت پروژه را سهولت بخشیده است. در این مقاله به بررسی اصول و ویژگی‌های Nest.js می‌پردازیم.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره